Blogger Templates

sebuah cerita sisa kehidupan




memamparkan tentang kehidupanku

29.4.13

tabah menerima dugaan ilahi.

Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan,mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta,mengapa cinta itu semakin sukar utk dimiliki? Cinta umpama kota kristal, indah di penglihatan , derita di perasaan….
Aku belajar melupakan seseorang yg melupakan aku... Aku belajar memaafkan semua orang yg menyakiti aku... Aku belajar utk menjadi yg terbaik utk org yg aku sayangi.. ttpi ssuatu yg tak bisa aku pelajari iaitu, "aku harus belajar TERSENYUM disaat org yang aku sayangi MENYAYANGI org lain." kenapa
dia berlaku pada diri seseorang ..
 Orang yang paling kuat sebenarnya adalah orang yang bersabar. Tanpa kesabaran yang ditunjangi akal yang waras dan iman kental, kita pasti tidak dapat bangkit apabila menerima pukulan takdir. Walhal sesuatu bala itu juga nikmat buat kita hambaNya. Tegal di sebalik musibah yang menimpa, jarang kita mengintai hikmahnya..

No comments: