Blogger Templates

sebuah cerita sisa kehidupan




memamparkan tentang kehidupanku

11.2.13

bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian

Kata-kata motivasi Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian memang seringkali mampu membangun jiwa yang tandus usaha. Namun sejauh manakah kata2 ini benar?

hari bekerja bagi si pemalas adalah esok hari,
hari berehat bagi si pemalas ialah hari ini"

“Aku tak nak kerja makan gaji, aku tak nak kerja bawah orang”
Saya nak jadi CEO pada diri sendiri. Saya bekerja bila saya suka, pukul berapa mula. Semuanya saya yang tetapkan agar saya dapat spend time with  mom and dad with my family. Saya nak sponsor seluruh family saya. Bawa mereka pergi bercuti.

 “Fikiran positif akan menghasilkan emosi yang positif akan menghasilkan tindakan yang positif”

“Investment in knowledge will give you the best interest”

kata2 ini yang aku akan semat kan dalam hati dan minda aku..
tidak semua orang mula dari atas semua mula dari bawah .. aku akan cuba jadi yang terbaik ..
biar la kita susah2 dahulu,hina macam pun kita,kita perlu bersyukur dengan apa yang ada
kalau yang dah senang tu,tak sedau diri lagi
pergi jahanam oppsss terkasar plak~
mungkin belum ada rezeki hari ni allah nak bagi kesenangan
yang sangat senang kepada kita,Berusaha dan berusaha dan berdoa.....

1 comment:

Dewi Amanda said...

....owhh sggh hebat tu, jd CEO pada diri sendiri!!!Semoga sukses dlm hidup....